Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchym Lesie - mgr Sylwia Malendowska
I. Dyrektor kieruje wykonaniem zadań Ośrodka oraz zapewnia prawidłową gospodarkę przyznanymi środkami. Uprawnienia i odpowiedzialność Dyrektora wynikają z przepisów prawa, a także z pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Wójta Gminy i Radę Gminy.
II. Do zakresu czynności i kompetencji Dyrektora należy:
1) tworzenie organizacyjnych i materialno-technicznych warunków działalności Ośrodka celem realizacji jego zadań,
2) zatwierdzanie projektów planów wydatkowania środków przeznaczonych na działalność merytoryczną Ośrodka,
3) zatwierdzanie projektów planów wydatkowania środków przeznaczonych na utrzymanie i rozwój zaplecza, w tym na wynagrodzenia pracowników, środków na inwestycje oraz utrzymanie obiektów i ich wyposażenie,
4) decydowanie o zgodnym z zatwierdzonymi planami i decyzjami wydatkowaniu środków finansowych,
5) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy zgodnie z upoważnieniem Wójta,
6) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, wobec dłużników alimentacyjnych zgodnie z upoważnieniem Wójta,
7) prowadzenie spraw i wydawanie decyzji dotyczących potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z upoważnieniem Wójta,
8) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przyznawania świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym zgodnie z upoważnieniem,
9) prowadzenie postepowań i wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego zgodnie z upoważnieniem,
10) podejmowanie innych czynności prawnych w granicach zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem Ośrodka, w zakresie jego zadań statutowych,
11) występowanie w imieniu Gminy przed sądami powszechnymi jak również w postępowaniu egzekucyjnym, w sprawach należących do działalności statutowej Ośrodka,
12) ustalanie w formie zarządzeń wewnętrznych struktury organizacyjnej Ośrodka i zasad organizacji pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu pracy,
13) podejmowanie decyzji w sprawach zatrudniania pracowników i ich wynagrodzenia, przyznawania nagród i nakładania kar,
14) ustalanie indywidualnych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności Zastępcy Dyrektora, konsultantów, pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy
15) określanie dodatkowych zadań dla pracowników Ośrodka w formie poleceń służbowych,
16) przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków oraz czuwanie nad ich prawidłowym załatwianiem,
17) składanie Radzie i Wójtowi okresowych sprawozdań z realizacji zadań Ośrodka i określanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
18) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz.
III. Dyrektor zapewnia wykonanie zadań Ośrodka oraz prawidłową gospodarkę przyznanymi środkami działając przy pomocy Zastępcy Dyrektora.
Zastępca Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchym Lesie – mgr Karolina Dzioch
I. Zastępca Dyrektora podlega Dyrektorowi i jest odpowiedzialny za merytoryczne prowadzenie Działu Świadczeń Rodzinnych i Działu Dodatków Mieszkaniowych i Stypendiów. Uprawnienia i odpowiedzialność Zastępcy Dyrektora wynika z upoważnień udzielonych przez Wójta i Dyrektora.
II. Do zakresu czynności i kompetencji Zastępcy Dyrektora należy:
1) nadzór nad przygotowywaniem projektu zapotrzebowania środków finansowych na realizację świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego, stypendiów szkolnych i jednorazowych zasiłków szkolnych,
2) nadzór nad sporządzaniem sprawozdań z zakresu wypłaty świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego, stypendiów szkolnych i jednorazowych zasiłków szkolnych,
3) prowadzenie ilościowej analizy środowisk z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego, stypendiów szkolnych i jednorazowych zasiłków szkolnych,
4) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy zgodnie z upoważnieniem Wójta,
5) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, wobec dłużników alimentacyjnych, dodatków mieszkaniowych, zgodnie z upoważnieniem Wójta,
6) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przyznawania świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym tj. w sprawach stypendiów szkolnych, jednorazowych zasiłków szkolnych zgodnie z upoważnieniem Dyrektora,
7) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zryczałtowanego dodatku energetycznego, zgodnie z poważnieniem Dyrektora,
8) podejmowanie innych czynności prawnych w granicach zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem Ośrodka, w zakresie jego zadań statutowych na czas nieobecności Dyrektora zgodnie z upoważnieniem,
9) podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Dyrektora oraz podpisywanie pism, dokumentów wychodzących na zewnątrz Ośrodka w czasie nieobecności Dyrektora,
10) windykacja wierzytelności w zakresie działu świadczeń rodzinnych i działu dodatków mieszkaniowych i stypendiów,
11) przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznych, stypendiów szkolnych i jednorazowych zasiłków szkolnych oraz czuwanie nad ich prawidłowym załatwieniem,
12) ponoszenie odpowiedzialności za pracę organizacyjną i merytoryczną podległych działów,
13) ponoszenie odpowiedzialności za terminową i prawidłową realizację powierzonych zadań z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego, stypendiów szkolnych i jednorazowych zasiłków szkolnych wynikających z ustaw, uchwał oraz wewnętrznych zarządzeń Dyrektora,
14) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy, bhp, tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji publicznej w podległych działach,
15) organizowanie okresowych narad pracowników działów na tematy związane z realizacją zadań Ośrodka,
16) kontrola realizacji zadań podległego działów, przedkładanie Dyrektorowi wyników i wniosków z tych kontroli,
17) nadzorowanie eksploatacji funkcjonujących systemów informatycznych w zakresie działów,
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, a będących we właściwości działania Ośrodka.